5 januari, 2023

BRING OUT THE EXPERT IN EVERYONE 

We all know that our world and our society are changing very fast, this also applies to us in the design community. Above all, the way we look at customer relations has changed from ”client-supplier" to "from one expert to another". Gone are the days when we designers thought we had all the solutions and would lecture the client. In order to make this new kind of relationship work and bring out the expert in each other, we need to ask ourselves the question: How is our customer?

As people are most…
…”Different".

Just "different" is an important aspect as we tend to assume that everyone is like ourselves.
We need to define the type of customer we work with in this particular project, is it a?

Client 1, ”The Pro”
Experienced and used to making decisions. "The pro" can see things in front of him and her, being strategic.

Client 2 ”Everyone onboard”
Wants to anchor everything with the rest of the organization. Feel free to take input from everyone, and is detail-oriented.

Client 3 ”I know it already”
Knows what to do and already has a clear picture of the result.

Client 4 ”The freshman”
Positive but has an inexperienced expectation of the process, delivery and how to involve relevant stake-holders. All over the place.

We all recognise these different kinds of clients, and there are most probably a couple of more variants. Once you have defined which client you work with and who decides, you can move forward in the process. This creates a security and opportunity for open communication that lays the foundation for a successful strategic partnership - as in cooperation, low prestige and commitment. 

Together we complement and learn from each other right up to the end goal. As the experts (client/agency) we are, we have a prototype-oriented approach where we test our thoughts. We discuss, make decisions and constantly evaluate what can be improved with consumer insight and facts. We create a non-linear process that is tailored to suit the specific client type. This  process creates clear expectations in what is to be delivered and when. It also combines an insight-driven and iterative approach where the client is included all the way from insight and strategy, to identity and fantastic design solutions.

When great people with different skills, personalities and backgrounds come together and bring their different expertice together, great experts becomes even greater.

André Hindersson

29 november, 2022

Silver Creative Spaces

Förra veckan öppnade vi dörrarna till Silvers Creative Spaces. Våra nya lokaler vid Klarabergsviadukten kommer vara en plats för möten mellan människor som skapar nya möjligheter – en filosofi för våra samarbeten som även blev temat för vår inflyttningsfest.

Under en kväll fick vi möjligheten att sammanföra kunder, vänner, kreatörer, strateger, företagsledare och grannar. Läs mer nedan om du är nyfiken på vad kvällen innehöll. Vill du veta mer om något annat är du välkommen att kontakta oss. Tills dess kan du njuta av bilderna från kvällen nedan.

/Vännerna på Silver

19 maj, 2021

Ny Silverstjärna

Alexis Bolonassos börjar på Silver som varumärkesstrateg. Alexis kommer närmast från Nepa där han var strategiskt ansvarig för uppdrag inom varumärkesstrategi, marknadssegmentering och innovation.

– Alexis har en strategisk talang som passar perfekt för Silvers insiktsdrivna strategierbjudande, säger Ulf Berlin, chefsstrateg på Silver. Alexis har dessutom från sitt tidigare jobb redan jobbat med några av våra större kunder, till exempel ICA och Orkla, vilket såklart är ett extra plus. Alexis är redan igång med ett antal uppdrag för nya kunder hos Silver inom health care och FMCG.

– Att jobba på en varumärkesbyrå känns som ett självklart nästa steg för mig, säger Alexis Bolonassos. Förutom att det ska bli kul att få fokusera på varumärkesstrategi hoppas jag att kunna utveckla Silvers strategiska erbjudande med min erfarenheter inom data fusion och insiktsdriven innovation.

Alexis Bolonassos är Silvers senaste tillskott
Vill du läsa fler artiklar som denna? Prenumerera då på vårt nyhetsbrev!


 
 

 

Genom att anmäla dig till Silvers nyhetsbrev godkänner du Silvers villkor för användande av personuppgifter. Läs mer om vår GDPR-policy här.

18 maj, 2021

Flo har Flow!

Förra veckan kunde man läsa i Resumé om en ny värvning till Silver, varumärkesstrategen Alexis Bolonassos. Sen dess har det dock hänt ännu mer på tillskottsfronten. Silver är sedan förra veckan förstärkta av vår kreativa och animerade maskot Flo! 

Flo representerar sinnesstämningen hos en Silver-designer i ett ostoppbart kreativt flow, och som ni ser här nere har ju Flo verkligen flow. 

Flo trivs bäst när hen utmanas kreativt och spelar gärna blockflöjt för att stimulera högra hjärnhalvan. På onsdagkvällar dansar Flo salsa och hen har även ett stort intresse för japansk matlagning. Vi är superglada över att ha Flo på plats och är övertygade om att det kommer höja Silvers kreativa nivå ytterligare några snäpp!

Silvers senaste tillskott, Flo!

30 april, 2021

Design lönar sig och tydlighet ger effekt!

När Resumés reporter Billy Andersson gör en analys av insikterna från över 100 mätta re-designprojekt kan man konstatera två saker:

1) Design lönar sig. Majoriteten av de bidrag som testas får ett högre designindex på den nya designen än den gamla. De betyder att de levererar bättre på en vägd skattning av köpintention, uniciet och liking.
2) Distinctiveness driver den positiva förändringen. Den främsta gemensamma drivaren av de drygt 100 bidrag som analyserats är att flertalet har blivit tydligare: mer distinkta logotyper och designelement, mer distinkta färger samt enklare och tydligare formgivning. 

Silvers chefsstrateg Ulf Berlin ingår i den varumärkes- och designgrupp inom Komm som har tagit initiativet till Designindex. Tanken är att mäta designens nytta och i bästa fall visa vilken typ av design som ger mest nytta.
Insiktsstrategen Ola Hilltorp har analyserat de 100 bidragen. Han har tillsammans med designers och strateger kategoriserat bidragen utifrån hur mycket eller hur lite de har förändrats inom struktur, uttryck, förändringsgrad, kategoritillhörighet med mera. Tanken är att se om det går att hitta mönster eller korrelationer. Kan en mer lekfull informationsstruktur på en förpackning förklara ökad köpintention? Kan identitet med ett starkt visuellt uttryck förklara ett ökat gillande?

Slutsatsen? Det är otvetydigt att att investeringar i design lönar sig. 56 procent av de uppdaterade identitetsbidragen och 67 procent av bidragen med förpackningsdesign har visat på en förbättring i form av ökat gillande eller ökad köpintention. Det blir stora pengar om man omsätter det till daglig försäljning av t.ex. en FMCG-produkt. Men det är ännu svårt att hitta mönster i själva uttrycket. Ibland funkar illustrationer, ibland är det bilder, ibland är det renodlat och ibland lekfullt. Troligtvis krävs det ännu fler bidrag och att analysen går ned på produktkategorinivå för att hitta sådana mönster. Men i de allra flesta fall har den nya designen blivit tydligare. Varumärkena har blivit mer distinkta, färgerna har blivit djupare, bilderna har lyfts fram och typsnitten är enklare.

– Det handlar om att göra rätt förändringar, säger Silvers chefsstrateg Ulf Berlin. Innan du sätter igång, gör en analys i form av en konsumentstudie som visar vilka dina visuella tillgångar är. Skruva på det som är svagt, släng ut det som inte funkar och lägg till det som saknas. En omoderna logotyp drar till exempel obönhörligen ner resultatet. Ibland är det faktiskt bara namnet och kanske färgen som är värt något.  Det handlar inte om mod - det handlar om att göra smarta beslut baserade på fakta. 

Om Designindex
Designindex är en kontinuerlig mätning som jämför en förpackningsdesign eller varumärkesidentitet före och efter en genomförd redesign. Silver har belönats bland annat för ICAs identitet och förpackningar för Abba och Paulúns. 
Undersökningsföretaget Bilendi sköter själva undersökningen. Utifrån en viktning av gillande, unicitet och köpintention tas ett index fram som visar vilken förflyttning designen har skapat för varumärket. Designindex över 100 innebär att designen har skapat en positiv förflyttning av varumärket/produkten hos konsumenten. Förpackningar och identiteter bedöms av ett riksrepresentativt urval på 1 000 respondenter uppdelat på två referensgrupper, en som bedömer den gamla designen och en som bedömer den nya. 

Vill du läsa fler artiklar som denna? Prenumerera då på vårt nyhetsbrev!


 
 

 

Genom att anmäla dig till Silvers nyhetsbrev godkänner du Silvers villkor för användande av personuppgifter. Läs mer om vår GDPR-policy här.

29 april, 2021

Brand Creation – konsten att skapa ett nytt varumärke från grunden

Att hitta ett unikt namn och uttryck för ett nytt varumärke blir svårare och svårare. I en tid när nya tjänster och produkter utvecklas i raketfart är de flesta namnen redan upptagna. Hur ska man tänka? Vad är fallgroparna och vad är möjligheterna? Och hur går man tillväga, både kreativt och legalt? 
På ett webinar för Sveriges Annonsörer berättade Silvers chefsstrateg Ulf Berlin om de kreativa processerna och de kommunikativa aspekterna av ett varumärkesutvecklingsarbete och Malin Nyström, från Design- och varumärkesavdelningen på PRV om hur man kan jobba smart och säkert utifrån det legala perspektivet.

Här är en kort sammanfattning. Kontakta oss här om du vill se seminariumet sin helhet eller få en längre artikel mailad till dig. Är du medlem i Sveriges annonsörer hittar du materialet när du loggar in på dina medlemssidor.

I mars fick PRV in närmare tusen ansökningar om varumärkesregistreringar. Det är det högsta antalet på tio år, rapporterade Ekonomiekot nyligen. Det finns en hel del viktiga saker tänka på för den som vill skapa ett nytt varumärke. Vad ska varumärket heta? Hur ska det se ut - logotyp och symbol? Hur skall det skyddas? Och oftast är det första steget att hitta namnet. För att lyckas med det är grunden precis som allt varumärkesarbete – förstå sin målgrupp och marknad genom att samla och analysera  så mycket kunskap som möjligt om kundbeteenden, marknaden, konsumenter, konkurrenter och omvärldstrender. 

Och första steget i en bra namnprocess är att starta med en rejäl bruttolista, gärna 150–200 förslag. För det enda man kan va säker på är att de flesta namn av olika skäl kommer falla bort.

Både jurister och kommunikatörer bör vara inblandade hela vägen. Och säkerställ också att målgruppen, konsumenterna och köparna av produkten är med i processen. Gör enklare konsumentstudier under resans gång, sitt inte och gissa vad målgruppen kommer tycka.
För att arbetet verkligen ska bli framgångsrikt är det också nödvändigt att företagsledning och styrelse är involverad. Engagera dem i den kreativa processen så de får möjlighet att smälta och processa förslagen. Ett bra namn växer ofta sig starkt,  det är sällan ett namn känns självklart första gången man ser det.

Vi har tillsammans med vår namngivningspartner Kristina Björnerstedt på Skriptor Zigila ställt samman en lista på vad som är viktigast att tänka på i namnarbetet som du hittar här nedan. Den sista punkten, vikten av att aldrig tappa hoppet, finns där just för att det här med namn är så svårt och att i princip alla namnprojekt går igenom en svacka där det känns svårt att komma i mål. 
För namngivning är varken en logisk eller linjär process. Det är en härlig och ibland mycket jobbig berg- och dalbana där många aspekter måste vägas in för att komma fram som något senare förhoppningsvis kommer framstå som självklart och klockrent.

#0. Lär känna din marknad/kund.
#1. Väg risker mot möjligheter.
#2. Var öppen – det kommer inte bli som du trodde.
#3. Tro inte processen är logisk eller linjär.
#4. Bli inte kär för tidigt – ha flera alternativ.
#5. Ha med legal och kommunikatörer hela vägen.
#6. Blanda in konsumenten.
#7. Skaffa fakta och känn.
#8. Konceptualisera i beslutsprocessen.
#9. Umgås ett tag med ditt nya namn – riktig vänskap växer fram.
#10. Tappa aldrig hoppet!

Ulf Berlin
Executive Strategist & Co-founding Partner

Vill du läsa fler artiklar som denna? Prenumerera då på vårt nyhetsbrev!


 
 

 

Genom att anmäla dig till Silvers nyhetsbrev godkänner du Silvers villkor för användande av personuppgifter. Läs mer om vår GDPR-policy här.

21 september, 2020

En slätstruken värld

Varför väljer nya och disruptiva start-ups att slaviskt följa en färdig och slätstruken lösning för sin affärsmodell, design och tone of voice? Antagligen för att det fungerar.

Bildkollage från Bloomberg. Från vänster: Quip (@quip); Clare (@clarepaints); Tend (@hello_tend); Jot (@jot); Public Goods (@publicgoods); Hims (@hims) via Instagram

Det finns en trend med nystartade nischvarumärken som säljer in sig som den perfeka lösningen, med socialt arbete, miljö och hållbarhetstänk som grundstenar. Designmässigt är de praktiskt taget identiska med renodlade hemsidor, pastellfärger och ett fotomanér där den enda mänskliga närvaron är en perfekt retuscherad hand.

Listan på varumärken som arbetar på det här sättet kan göras väldigt lång. Är de per definition små och nya? Är det inte då rimligt att de då speglar vad alla andra gör för att ens ha en chans att överleva i en väldigt konkurrensutsatt miljö? Kritiken kan initialt kännas som att den slår neråt. Samtidigt är trenden begränsande ur ett design och varumärkesperspektiv.

Att försöka att "sticka-ut" kan kännas som en självklarhet när alla drar åt samma håll. Det kan dock vara så att detta är ett marknads- / finansproblem snarare än ett designproblem. Dessutom är många nya start-ups till stor del finansierade av riskkapital - och med den finansieringen förväntas de inte bara att dominera sin nisch, utan även ta sig in på andra marknader under en överskådlig framtid.

"Risken att stänga ut en stor procent av marknaden är för stor när man jagar nästa finansieringsrunda."

Designutmaningen för dessa företag är att skapa ett varumärke som lyckas att fånga en stor del av marknaden på så kort tid som möjligt. Det blir därför nästan omöjligt att ha en stark åsikt/identitet då risken att stänga ut en stor procent av marknaden är för stor när man jagar nästa finansieringsrunda.

Det finns otroligt mycket att säga om detta ämne och denna artikel har främst tagit upp nya nischvarumärken. Blanding förekommer även i modevärlden och bland tech-jättarna, ofta med andra anledningar.

Vi återkommer snart igen i ämnet – det ligger oss på Silver varmt om hjärtat.

William Sörqvist
Digital designer

Här kan du läsa hela artikeln från Bloomberg: https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-09-07/welcome-to-your-bland-new-world-of-consumer-capitalism?fbclid=IwAR1ke79wjlSWMN3n3viUNXxeDb-OEm7iF0oSG12h7FqrMQi0LvM5Z6O-3Zs

Vill du läsa fler artiklar som denna? Prenumerera då på vårt nyhetsbrev!


 
 

 

Genom att anmäla dig till Silvers nyhetsbrev godkänner du Silvers villkor för användande av personuppgifter. Läs mer om vår GDPR-policy här.

31 augusti, 2020

Strategin på plats – hur ser ni till att organisationen förstår och följer?

Varumärkeskonceptet är spikat och klart, och en ny strategi för marknadsföring framtagen. Frågan som kvarstår är hur ni säkerställer att den nya satsningen blir lyckad. Behovet hos dem som strategiskt jobba med varumärket skiljer sig stort ifrån de som praktiskt står för kommunikationen.  Kevin Nicolas Salatino från BrandMaster, leverantörer av brand management-system, ger sin syn på lyckad varumärkeshantering.

Att ta fram ett varumärkeskoncept, oavsett om det rör sig om att förtydliga kring något som redan existerar eller ett rebranding-projekt, är bara en pusselbit i det stora hela för att lyckas med sin marknadsföring. Hur illa det än låter, faller konceptet platt ifall de som arbetar med varumärket och marknadsföring internt inte förstår hur konceptet ska användas rent praktiskt.

På en strategisk nivå handlar varumärkeshantering ofta om att konsolidera vad som kommuniceras och hur. Rent praktiskt innebär det att all kommunikation behöver vara enad där man visuellt använder samma färger, former, logotyp och stil. Kommunikativt ska budskapet vara i linje med företagets värderingar och vad man står för. Till hjälp för att skapa en sammanhållen marknadsföring används varumärkesriktlinjer eller andra uppsatta regler.

För att det ska bli rätt i look och budskap räcker det dock inte med att det finns regler på plats. Det är viktigt att alla faktiskt förstår sig på konceptet och enkelt kan omsätta det i praktiken. Det finns fler personer inom företaget än de på marknadsavdelningen som måste förstå varumärket.

Säljare, kundtjänst, anställda i butik eller på kontoret som pratar med kunder och leverantörer representerar också varumärket. De behöver använda rätt logotyp, rätt version av företagspresentationen, ha rätt profilkläder eller se till att rätt produktbilder syns i återförsäljarens webbshop.

För att se till att konceptet genomsyrar hela verksamheten behöver även de förstå och kunna ta till sig strategin för varumärket:

  1. Konkretisera: Illustrera och förklara vad aspekter av konceptet innebär. Vad betyder våra värderingar i praktiken?
  2. Exemplifiera: Tydligast av allt blir det med exempel på hur du ska/inte ska göra med färger, bilder, logotyp och produktbilder.
  3. Tillgängliggör: Gör det lätt att göra rätt genom att alla anställda kan få tag på media och rätt ”Brand assets” själva för att använda i kommunikationen.

Vanliga lösningar för att sprida information internt är att skapa riktlinjer för varumärket i form av en utförlig brand book och sätta upp någon form av portal där anställda kan få tillgång till material som behövs.

Mitt tips för att se till att lyckas, speciellt för större företag eller organisationer där de anställda är utspridda, är att hitta en lösning som kan samla båda delarna. En marknads- och varumärkesportal i kombination med mediabank blir till stor hjälp för att kommunicera internt och samla allt på ett ställe. Här kliver gärna Silver och BrandMaster in – få stöd i att ta fram strategi och koncept samt säkerställa internkommunikationen och se till att lyckas långsiktigt.

Kevin Nicolas Salatino, Brandmaster
Vill du läsa fler artiklar som denna? Prenumerera då på vårt nyhetsbrev!


 
 

 

Genom att anmäla dig till Silvers nyhetsbrev godkänner du Silvers villkor för användande av personuppgifter. Läs mer om vår GDPR-policy här.

5 augusti, 2020

Den perfekta logotypen

När Harvard Business Review publicerar en artikel som påstår kunna visa vilken logotyp som är den mest effektiva, blir man ju nyfiken. Det vore ju drömmen att få veta rent vetenskapligt hur man skapar den perfekta logotypen.

HBR vore inte HBR om det inte låg en massa research bakom artikeln. Så även nu. 7 stycken kvalitativa studier där deltagare fått jämföra logotyper och en genomlysning av 597 logotyper kopplat till brand equity. Fokus i studierna har legat på att jämföra deskriptiva logotyper med icke-deskriptiva för att se vilken typ av logotyp som har störst positiv effekt.

Ett exempel: Burger Kings logotyp räknas som deskriptiv då den påminner om en hamburgare. MacDonalds logotyp räknas som icke-deskriptiv då ”the golden arches” inte har något med erbjudandet att göra, de är bara ett ”M”. Vad blev resultatet, då? Jo, att har man en produkt eller tjänst som av gemene man uppfattas som positivt kan man med fördel i logotypen associera till denna. En kaffekedja bör utifrån detta ha något i loggan som associerar till kaffe, enligt forskarna. Studierna visar att en deskriptiv logotyp medför följande positiva effekter jämfört med icke-deskriptiva logotyper:

  • varumärket upplevs mer genuint
  • varumärket uppskattas mer av konsumenter
  • högre köpintention
  • driver i högre grad försäljning

Men har man en negativ produkt som t.ex. palmolja bör man nogsamt undvika att associera till den i logotypen. Inga konstigheter kan tyckas och naturligtvis är det inte så lätt att en man alltid ska göra deskriptiva logotyper. Se bara just McDonalds och Starbucks som ”trots” sin non-deskriptiva logotyp är större jämfört med Burger King. Men intressant att det förmodligen ger en komparativ fördel om man lyckas fånga positiva associationer till erbjudandet i det som är kommunikationens kärna: logotypen.

Men mer fakta behövs för att kunna dra tydligare och mer specifika slutsatser. Därför driver vi i designbranschen tillsammans med Resumé och undersökningsföretaget Bilendi Design Index – till det yttre en tävling men på sikt en databank för att kunna göra analyser kring vilken typ av design som ger mest effekt.  Vi återkommer snart igen i ämnet designeffekt – det ligger oss på Silver varmt om hjärtat.

Här kan du läsa hela artikeln från HBR: https://hbr.org/2019/09/a-study-of-597-logos-shows-which-kind-is-most-effective

Vill du läsa fler artiklar som denna? Prenumerera då på vårt nyhetsbrev!


 
 

 

Genom att anmäla dig till Silvers nyhetsbrev godkänner du Silvers villkor för användande av personuppgifter. Läs mer om vår GDPR-policy här.

7 maj, 2020

Hur skapar man design som ger effekt?

Ulf Berlin och André Hindersson
Blogginlägget nedan är skrivet av Silvers grundare Ulf Berlin och André Hindersson och publicerades först hos Sveriges Annonsörer.

Vi lever i en värld där unika produkter eller tjänster inte finns längre än några veckor – sen är de inte unika längre. Då är det enda som särskiljer kundupplevelsen. Och vad spelar det för roll om man har världens smartaste affärsmodell och en supply chain som slår allt om inte kunden tycker om ditt varumärke? Kundupplevelsen blir alltmer avgörande för ett företags framgång i en global och digital värld där allt förändras över en natt. Och det är det som kallas för varumärke.

Vad är hemligheten då bakom att bygga ett starkt varumärke utifrån de förutsättningar som råder idag? Där slaget står lika mycket i den digitala hyllan som i den i butiken. Där den kommande generationen konsumenter helt slutat tittat på TV.

Då blir emotionella dimensionen av varumärket blir viktigare än någonsin. Det spelar knappt någon roll vilken design ditt varumärke har om det inte är tydligt vad ditt varumärke står för. Och vad varumärket står för ska inte bara märkas i den senaste reklamkampanjen (kanske till och med inte alls där) utan i vad företaget gör för sin omvärld, hur företaget behandlar sina kunder och medarbetare, i prissättning, vilka produkter och tjänster man har och utvecklar… När det är på plats, kommer designen in. Då kan man skapa design som gör skillnad.

Det första steget är att identifiera vilka varumärkets Brand Assets är – de främsta visuella elementen som alla förknippar direkt med ditt varumärke. De ska sen vara symboler för att det varumärket stå för – signalen som triggar igång mottagarens känslor för varumärket. Det kan vara en färg, en symbol, ett ordmärke… identifiera det, gör det starkare och tänk igenom hur du kans skapa ett system så det kan bli den röda tråden i allt du kommunicerar, oavsett kanal eller sammanhang. Och tänk på att det som funkar på en förpackning i en butik kanske inte funkar lika bra i en telefon.

Sedan kan vi börja fundera på design som ger effekt – design som driver försäljning och som driver liking. Vad är tricket där? Hur kan man vara säker på att man investerar i rätt design och inte bara köper en snygg yta? Det jobbiga svaret är att det kan man inte. Riktigt bra design bygger på reaktioner och beteenden som aldrig går att fånga i kundundersökningar. För de finns inte nu. De kommer sen. Och då ska du vara där konsumenten är med ditt varumärke.

Men det finns hjälp på vägen i att bli träffsäker i sin design. Det går att mäta vilka typer av förändringar som ger rätt effekt. En av dem är att vara tydlig med ditt syfte i din design. Att ha ett starkt varumärke som en målgrupp gillar vad det står för och sedan låta det vara grunden i en förpackningsdesign är framgångsrikt. Att snarare än att ängsligt bygga en identitet eller förpackningsdesign på kategorikoder som känns trygga (en matförpackning ska ha smaskiga bilder, ett byggföretag ska kraftiga och robusta designelement o.s.v.) så skapa unika designelement för ditt varumärke och låt dem ta plats. Apple sneglade inte på andra datortillverkare när de skapade sin ikonisk logotyp.

Och när du utvecklar ditt varumärke – se till att du förändrar rätt saker och gör det ordentligt. Missförstå oss rätt – det handlar inte om förändring för förändrings skull. Men fokusera på rätt saker. Värdens finaste matbilder på en förpackning hjälper inte om den stora logotypen på förpackningen känns bakdaterad. Att hålla fast vid en varumärkesfärg som inte skapar attraktion i de nya kategorier där varumärket gått in i heller en bra idé. Och finns det ingen röd tråd som håller ihop varumärket genom alla kanaler är det den helheten man ska skapa först istället för att försöka fixa till beståndsdelarna. Allt det här går att med hjälp av research och undersökningar få fram fakta på. Fakta som ger en grund för att våga fatta viktiga beslut som om de bli fel kan resultera i bortkastade pengar.

Så i en värld där investeringar i design och upplevelsen av varumärket blir allt mer avgörande för ett företags framgång så är det dags att börja identifiera vad som är rätt design och börja göra skillnad.

Vill du läsa fler artiklar som denna? Prenumerera då på vårt nyhetsbrev!


 
 

 

Genom att anmäla dig till Silvers nyhetsbrev godkänner du Silvers villkor för användande av personuppgifter. Läs mer om vår GDPR-policy här.

Silver
Bolinders plan 2
112 24 Stockholm
+46 8 562 120 00

Silver
Bolinders plan 2
112 24 Stockholm
+46 8 562 120 00

Silver
Bolinders plan 2
112 24 Stockholm
+46 8 562 120 00

Silver
Bolinders plan 2
112 24 Stockholm
+46 8 562 120 00

We are a strategic brand and design agency. We develop creative spaces that make people and brands achieve greater things.

We are a strategic brand and design agency. We develop creative spaces that make people and brands achieve greater things.

We are a strategic brand and design agency. We develop creative spaces that make people and brands achieve greater things.

We are a strategic brand and design agency. We develop creative spaces that make people and brands achieve greater things.

We are a strategic brand and design agency. We develop creative spaces that make people and brands achieve greater things.